Blog Post

Piesele auto noi, suspect de ieftine: afacere sau bataie de cap?

  • In Romania se vand multe piese de o calitate slaba
  • Elementele de franare pot pune in pericol viata soferilor si a pietonilor
  • Pretul dicteaza de cele mai multe ori calitatea

Daca ai nevoie de piese auto pentru masina ta, vei gasi in zilele noastre tot felul de branduri care mai de care obscure si necunoscute. Si clientul final are urmatoarea dilema: platesc 80 de lei pe un disc de frana ASAM sau 250 de lei pe unul TRW? Care e diferenta dintre calitati si preturi? Cum iesim mai bine pe termen indelungat?

Ma uitam zilele trecute pe net si am descoperit vreo 48 de branduri de piese auto absolut… necunoscute. Nu conteaza ca e vorba de elemente de caroserie, consumabile sau piese mecanice – absolut orice parte a masinii noastre poate avea piese originale, aftermarket de calitate sau niste ieftinituri fabricate cine stie in ce colt al lumii…

As exemplifica numai cu cateva nume gasite in cateva secunde in peisajul pieselor auto din Romania: Ashika, Starline, ABE, Comline, ITN, Roadhouse sau Blue Print. Da, acestea sunt doar cateva din zecile de marci de piese auto care se vand la preturi foarte mici in Romania, cu mult sub piesele originale sau cele fabricate de branduri celebre (Bosch, TRW, ATE, Textar, etc.) Si intrebarea se pune astfel: prin ce se diferentiaza aceste piese daca preturile au o asa marja uriasa? Cum de aceeasi piesa aparent identica, pentru acelasi model auto, dar de la marci diferite, poate costa si 60 de lei, dar si 300 de lei?

Aceeasi forma, materiale diferite

Una din metodele prin care o piesa poata sa pastreze un pret redus la vanzare este materialul din care este facut. Evident, unul de o calitate mai slaba fata de o piesa care se vinde la pret dublu. Si putem lua ca exemplu un disc de frana sau o bascula cu pivot. Daca un disc TRW pentru BMW E60 costa 480 de lei si unul Comline este doar 218 lei, asta e din cauza ca in timp, discul TRW este realizat dintr-un otel mai calitativ care o sa reziste multa vreme la franari excesive, in timp ce un disc ieftin se va uza mai repede si se poate ovaliza la orice schimbare rapida de temperatura. La fel este si cu elementele de articulatie sau directie: cauciucul pivotilor si cel de la bucsaraie este facut dintr-un amestec de calitate slaba, cu foarte putin cauciuc natural, ceea ce inseamna ca rezista putin in timp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

SEO Constanta | Magazinul de site-uri | Responsive Web Design